20 Mart 2012 Salı

GERÇEKLİK VE SOYUT


Pablo Picasso (Picasso 70 'li yaşlarında yapmış)
    Söylenir ki; bir realist filozof ünlü ressam Picasso’yu görmeye gitmiştir. Filozof gerçekliğe(realizme)inanmıştır ve Picasso’yu eleştirmeye gelmiştir. Çünkü Picasso’nun resimleri soyuttur ve gerçekçi değildir.

    Kübistler gerçekliği öyle betimlemezler tam aksine bu semboliktir ve tamamen başka bir boyutu vardır.
Pablo Picasso- Picasso nun annesi (Picasso 15 yaşında  yapmış)
    Realist derki “senin resimlerini beğenmiyorum. Bir resim gerçek olmalı, eğer benim karımı çiziyorsan resim benim karım gibi olmalı” der. 

Karısının fotoğrafını çıkarır ve söyler

"fotoğrafa bak çizim bunun gibi olmalı'

Picasso resme bakar ve sorar 'bu senin karın mı ?

'Realist filozof  'evet, bu benim karım'

 Picasso “şaşırdım ,o çok küçük ve düz” der.  :)



Hiç yorum yok: