17 Ağustos 2012 Cuma

V A Z G E Ç T İ M ! ! !


Bu gün bir kelime keşfettim. Hani keşfettim derken uydurmasyon yeni bişi değil. Hep kullandığımız ama manasını böylesine derinden anlamadığım bir kelime. “vazgeçtim”
Ne kadar etkili değilmi? Durun ve bir düşünün. Çoğu kelimeden daha ağır basıyor sanki. Hani “ seni sevmiyorum senden nefret ediyorum. İstemiyorum. Hayır…” lardan falan daha etkili.
Vazgeçtim
Türk dil kurumndaki anlamına göre:
1. -den Kendi hakkı saydığı bir şeyi artık istemez olmak
2. Eskiden beri yapmakta olduğu bir şeyi artık yapmaz olmak
3. Niyetten veya karardan dönmek, caymak
Özellikle ilk sıradaki bence en etkili olanı. Hakkından caymak.
Yani evvelden istiyordum Ama artık istemiyorum. Yani geçerliliğini kaybetmiş bir durum. Yaptığım emek verdiğim şeyi yapmaktan vazgeçiyorum. Özellikle ayrılıklarda daha derin anlam taşıyor sanki. “Seni sevmiyorum”dan daha ağır daha derin. Size birisi “seni sevmiyorum” demiyor “senden vazgeçtim” diyor. Duymasıda söylemeside acı bir bir durum.
Bu kelimeyi kullandığınız durumları sonrada bu kelimeyi size kullananları hatırlayın.
Vazgeçtiklerimizin zorunluluk değil tercih olması dileğimle esen kalın.


Hiç yorum yok: