3 Ağustos 2012 Cuma

BEN KİMSEYLE EŞİT FALAN DEĞİLİM...


kimse kimseye eşit değil. bu sistem bozuk!
Bu gün size yıllardır tartıştığımız konusu açılınca ağzımızı doldura doldura kendimizden emin konuştuğumuz eşitlikten bahsedeceğim. Evet arkadaş ben kimseyle eşit falan olmak istemiyorum. Ben kimseye denk yahut eşit değilim. Öyle olduğu gibi kimseye de birbirine eş ve eşit davranmıyorum.
Söylesenize nasıl olur? Bir sürü öğrencim var hepsine eşit davranmak zorunda mıyım. Komşularıma eşit olmak ailemdekilere akrabalarıma eşit olmak hele hele çocuklarıma eşit davranmak zorunda mıyım. Hem sizin yahut eşitlik yandaşlarının eşitlikten anladığı nedir. Haklar söz konusu olduğunda elbette eşitlik vardır ki tartışılacak bir konu değildir yasal zeminlerde durumlar kanunlarla belirlenmişse zaten neyi tartışacaksın ben kişilere davranışların eşitliğinden bahsediyorum.
Şimdi beni koruyup kollayan bana sevgisini ve ilgisini hiç eksik etmeyen komşuma sırf diğerlerinden farklı tutmayım aman ayıp olur diye diğerlerine denk mi tutacağım. Ne alaka! .. Değilim tabi. Yahut öğrencilerim ki bu çok sık karşıma çıkan bir durum. Çalışmalarının (kendilerine göre) denk olduğunu düşünen öğrencilerim hep aynı notu almalıyız konusunda hayal kurarlar ki çoğu üzücü sonuçlar elde ederler. Benim tespitlerimi çalışmanın sadece somut sonucundan çok var oluş şekli ve sunumu zamanı ve süreyi iyi kullanma arkadaşlarıyla ortak ilişkileri dersin düzenini koruma uyum paylaşım yaratıcılık ve gerçek emeği göz ardı ederek sorucun aynı olmasını beklerler. Yahut derse 5 dk geç kalmış iki öğrenci ya ikisini de derse almamı yahut ikisine de almamamı bekler ki onlara göre bu bir eşit davranıştır. Düşünsenize; siz hep zamanında derse geliyorsunuz bir defalığını 5 dk geç kaldınız şimdi bu affedilmeli mi yoksa sürekli bunu alışkanlık haline getiren koridor başında tlf konuşan veya başka bir şey, aynımı davranmalıyım bunun neresi eşitlik siz kırmızı bir elmasınız diğeri çürük bir elma eşit olmak ister misiniz. Kendisine tanınan tavizleri göz ardı etmiş kıymet bilmemiş birine nasıl diğer kadir kıymet bilenle eşit davranırsın. Bu eşitlik mi bence eşit davranmak eşitsizlik.
Çocuklarından biri resme yetenekli diğeri spora sırf eşit olması için ikisine de spora yahut resim kursuna göndermek gibi saçma bir durum. Her çocuğun ihtiyacı farklıdır her biri başka beslenir anne ve babadan amaç ikisine de ihtiyacı olan besini vermektir kimi destek ister kimi yönlendirilmek. İnsanlar çeşit çeşittir. Hepsi bizim olsa da yaradılıştan farklıdırlar denk davranmak yanlıştır. Maddi giderlerini eşit tutacağım davranışı da yanlıştır bence. Kimi kitap okumaktan hoşlanır kimi ayakkabı almaktan, kitap kurdu birine ayakkabı almanın bir anlamı yok sırf eşit olacak diye.
Ya arkadaşlarım içinde dahası herkes ve her şey için geçerli bu. Kimse bana da eşit olmasın. Birinin arkadaşıysam beni diğer arkadaşlarına denk tutmasın ya bir aşağı ya bir yukarı olayım.
Bilmeli ki herkes benim gözümde kimse kimseye eşit değil. Ve diliyorum ki bana da eşit davranmayın bu benim kayıbım bile olsa ki sırf bana kıyas iyi birinin payını çalmak istemem. Ve inanıyorum ki bu bir masal kimse kimseye eşit falan değillll!!!

a.okul

Hiç yorum yok: