5 Nisan 2013 Cuma

SEVMEK İÇİN NE LAZIM ?




Birini sevmek düşündüğünüz kadar kolay bir şey değil. Aslında ben dünyayı seviyorum, insanları seviyorum yahut ben yaratılanı seviyorum yaratandan ötürü… Cümlelerinin tamamen dışında bir mantıktan bahsediyorum. 

Sevmek için insanda bazı özelliklerin olması gerekir. Ki belki de sırf bu nedenle, insan sevgisini abartan insanların, süreç içerisinde Allah sevgisine ulaşması. Sevmeyi benimsemiş ve becerebilen bir yürek ancak ilahi sevgiye ulaşabilir. Ve ilahi sevgiyi kavrayabilmek için de sanıyorum ilk şart yaratılanı sevmektir.

Uzun süre önce paylaştığım Leonardo’nun Yahuda’sı isimli bir yazım vardı. (http://venusunkalbi.blogspot.com/2012/03/leonardonun-yahudasi-ve-hz-isa-dedi-ki.html)Küçük bir hatırlatma yapmak istiyorum. Yazar Leo Perutz un  “Da Vinci'nin Yahuda'sı” isimli kitabında havarilerden Yahuda’nın Hz. İsa’ya niçin ihanet ettiğini anlatan hikâyesi sevgiye başka bir boyuttan bakmamızı sağlayacak.  

…"Sen sırrı ve Yahuda'nın günahını biliyor musun? Onun İsa'ya neden ihanet ettiğini biliyor musun" diye sordu Üstat Leonardo.

   "İsa'ya onu sevdiğini anladığı için ihanet etti" diye cevap verdi delikanlı. "Onu çok sevmek zorunda kalacağını önceden gördü ve kibri buna izin vermedi." "Evet, Yahuda'nın günahı, kendisine ihanet edecek kadar kibirli olmasıydı" dedi Üstat Leonardo.

İşte tam da bu nedenle insanlar şimdilerde kimseyi sevemiyor. Bir insanın birini sevebilmesi için kendi kibrinden kurtulması, kendisini bulunmadık bursa kumaşı olmadığını anlaması, sevmenin sadece almak değil aynı zamanda vermek olduğunu fark etmesi gerekiyor.


sevgi dolu yürekle sevgiyle kalın…

Hiç yorum yok: