16 Temmuz 2012 Pazartesi

SEÇİMLERİMİZ YAŞAMIMIZI BELİRLER...


Kısa yoldan da anlatılmaz ki bazı şeyler. Biliyorum bakıyorsunuz uzun uzun sıralamışım ama bağışlayın ben öğretmenim öğrendiğinizden, anladığınızdan emin olmam lazım. Anlamalı, açıklamalı, sonra soru sormalı, cevapları değerlendirmeli, sınav yapmalı falan filan işte.
Her neyse… Konumuz kaza kader. Her ne kadar sıradan ve bilindik gibi görünse de bence ennn bilinmeyen en çok tartışmaya müsait ve en gizem dolu (gibi görünen) bir konu. Evvela dinin yaşamımız olduğunu benimsemek lazım. Yani din hayatımızdan ayrı bir şeymiş gibi hani istersen olur istemezsen olmaz gibi seçme şansın olan bişi değil. Yani eğer Müslümansan bu şu anlama geliyor sen Kuranı Kerim’de yazılı olan her şeyi tartışmasız kabul ediyorsun demektir. Sonra gelelim asıl konuya ve niçin bu konuyu bugün seçtiğime:
Bugün hayat arkadaşımla rutin sohbetimizi güzel balkonumuzda yaparken seçimler ve kaderimizden bahsettik. Konular ordan burdan şurdan derken sanki çok zor bir konu anlaşılması güç bir şeyi çözmüş edasında konuşup durduk. Ama işin aslı böyle: yani kader dediğimiz şey nedir. Hani tanımı yapılır: alnında yazılı olan ve hiçbir gücün değiştiremediği. Bu tanım yanında bi sürü sorularla geliyor. Baştan çakılıp kalıyoruz orda – nası yani. Ben karar vermiyor muyum? Hani verdiğimi sanıp aslında birimi beni yönetiyor. O halde benim almadığım kararlardan dolayı niçin suçlanıyorum… - evet bu cevabı ayakta alkışlamak istiyorum. Bu kadar basit. Tabi ki senin almadığın bir karardan dolayı suçlanamazsın. İşte cevap bu ama neden bilmem insanlar bunu anlamakta güçlük çekiyor. Örneklerle anlatmak istiyorum. Adamla tanışıyorsun. Tabi nerde nası bi durumda tanıştın çok önemli. Yani adamı meyhanede tanıyıp ben 5 vakit namaz kılarım demesine aldanacak kadar aptalsan bu senin kararındır ve aptallığının cezasını sarhoş bir adamın kahrını çekerek ödersin. Yahut bir karış eteğiyle file çorap giymiş bir kız sizinle konuşurken arkadaşınıza kur yapıyorsa bunun size sadık olmayacağını da anlarsınız herhalde.. Ama inatla cazip gelen yönleriyle alınan kararlar sonrasında adam sana tüm çirkinliklerini uyumsuzluğunu kabalığını senin gözüne sokarken sen hala ona melekmişçesine bakıp- yooo o aslında öyle biri değil diyorsan. Bu senin kararın… Nasıl olurda sonra – Allah’ım bu kaderi niçin bana uygun gördün deyip sızlanıyorsun.  
Biz insanlar yaşamımızda iyi gitmeyen her şeyi kadere iyi kararları da seçimlerimiz demeyi iyi biliyoruz. – bu çocuk beni çok üzüyor. Hiç sözümü dinlemiyor. Hâlbuki ben öyle bir çocuk değildim. Annemi hiç üzmezdim. Bu beni niçin üzüyor. Diyen birine öfkeleniyorum. –acaba sen annenin sana yaptığı anneliği çocuğuna yapmıyor olabilir misin? Saldım çayıra Mevla’m kayıra çocuk büyüt sonra – bu çocuk benim kaderim. Allah beni böyle sınav ediyor de. Hayır, sen yaptın.
Her şeyi kadere nasılda atıveriyoruz. Sen yolda giderken ki araban 250 yapabilecekken 90 la gidiyorsan emniyet kemerin takılıysa kurallara uyuyorsan ama karşına şoförü sarhoş bir araba çıkarsa ve kaza yaparsan bu kaderindir. Sen gerekli önlemleri almışsındır. Bahçede otururken tepene uçak düşmüşse bu kaderindir. Yani işin aslı senin iraden dışında olan her şey kaderdir. Adam evlenme teklif eder sen karar verir evlenirsin. Bu kaderin değildir. Seçimindir. Seçtiğini yaşarsın. Nasıl bir hayat seçersen onu yaşansın. Ben 12 yıl evvel evlendim. Bu benim seçimimdi. Nası karar aldığımı hatırlıyorum. Bu kader falan değildi. Tek bir anda vazgeçebilirdim ki şu anda bi kavga çıkarıp boşanabilirim. Şimdi camdan atlayıp ölebilirim. Evi terk edebilirim. Sabaha kadar yazı yazabilirim. Gidip uyuyabilirim. Tırnaklarıma oje sürebilirim. Yani önümdeki zamanı nasıl geçireceğim benim kararım. Benim seçimim. (intiharla ilgili kısmı açmak isterim. Ölüm anımın belli olduğuna inanıyorum. Ama intihar diyede bir şey var ve bu allahın bize ayarladığı zamanda değil. Yani ölüm anı geldiğindeki sebeplerden biri intihar değil. Bu insanın kararı ve ölümden sonrada aldığı bu kararla yaşayacaktır)
Yani ayağının altında frende gazda varken seç SEÇİYORSAN gaza basmayı sonuçlarına katlanacaksın. Seçimler yaşamımızı belirler. İşte belki de bu nedenle seçimlerimizden ve kararlarımızdan dolayı Allah'a karşı sorumluyuz. Tek fark şu : ki burası beni çok etkiliyor… İnsanlık var olduğu andan itibaren bu güne hatta dünyanın sonuna kadar olan zamanı bizi yaratanın –an-ında bildiğini onun zaman kavramıyla bizimkinin çok farklı olduğunu ve seni sana bıraktığı iradenle alacağın kararı bildiğini ve sonuçlarını hazırladığını bilmelisin… owww çok ürkütücü oldu. Ama bu gerçek benim hayatımdaki çoğu şeyden daha gerçek..
Her neyse kafanızı şişirdim belki ama yaşamınızda güzel kararlar alın. Bir yanlıştaysanız bu sizin kaderiniz falan değil çünkü Allah size çirkini layık görmez bunu insan oğlu kendisi görür. Hemen o kararınızdan dönün ve ne pahasına olursa olsun doğru kararlar alarak yaşamaya çalışın. Beni anlamış herkesi yürekten kucaklıyorum. Hepinizi çok seviyorum. Sevgiyle ve doğru alınmış kararlarla yaşayın:)

A.OKUL

 

Hiç yorum yok: